یکی از نکات مثبتی که این پارک را در جاهای دیدنی گیلان محبوب کرده، نزدیکی آن به رشت و دسترسی آسان است. کلبادی نژاد(1389) به بررسی نقش جاذبه های طبیعی ورزشی در انتخاب شمال ناز گردشگران استان های مازندران و گلستان از دیدگاه گردشگران و کارشناسان گردشگری وورزشی این دو استان، تعیین مشکلات موجود در بخش گردشگری اینستاگرام دو استان با توجه به جاذبه های طبیعی آنها و مقایسه دیدگاه گردشگران و کارشناسان در زمینه های جاذبه های طبیعی ورزشی و مشکلات موجود در بخش گردشگری این دو استان پرداخت و دریافت که کارشناسان، جاذبه های طبیعی بیشتری را نسبت به گردشگران مطرح کردند. همچنین این پژوهش از جمله تحقیقات مقطعی به شمار می آید و با هدف بررسی وضعیت گردشگری ورزشی شمال شهر تهران براساس تکنیک SWOT از دیدگاه کارشناسان به انجام رشمال نازه است. تحلیل SWOT در نظر دارد قوت ها و فرصت ها را به حداکثر و تهدیدهای بیرونی را به حداقل برساند، ضعف ها را به قوت تبدیل کند و مزیت فرصت ها را به موازات به حداقل رساندن توامان ضعف های درونی و نهدید های بیرونی کسب کند. گلبن از جاهای دیدنی گلستان است.این روستا در دهستان استرآباد جنوبی و در ۷ کیلومتری جنوب غربی گرگان قرار دارد. </p>
<p> اکنون می توانیم از گردشگری به عنوان یک منبع جدید برای ایجاد شغل و کسب درآمد، جذب ارز، تقویت و گسترش زیرساخت اجتماعی استفاده کنیم. با وجود آن که در فصل زمستان مناطق شمالی ایران دارای سرمای زیادی است، ولی با این حال اگر کمی صبور باشید و سرمای هوا را تحمل کنید، می توانید یک سفر عالی را برای خود رقم بزنید. از آنجایی که شمال نازستان که دارای رودخانه آب معدنی می باشد، در پایین جاده و در میان دره قرار دارد، برای ورود به آن، پله هایی از جاده تا بوستان صفا رود ساخته اند. این تالاب در ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا در جنوب شرقی بهشهر میان جنگل قرار دارد و بهدلیل ساختوسازهایی که شاهعباس در اطراف آن انجام داد، به نام عباسآباد معروف شده است.بنای میان آب که با مصالح آجر و ساروج در میانه آب واقع شده، در اصل پایهای برای کاخی بوده که اکنون اثری از آن موجود نیست.</p>
<p> مستر و دیگران (2008) در پژوهش خود تأکیدکرده اند که برای توسعه گردشگری ورزشی، هم دولت و هم بخش خصوصی کارآفرین باید وارد عرصه عمل شوند. نتیجه پژوهش های ژان و همکاران (2012) نشان داد سرمایه گذاری در صنعت ورزش چین باید سعی نماید تا نقاط ضعف خود را به قوت تبدیل و فرصت ها را جذب نماید. دولت های ملی و منطقه ای باید زیرساخت های ورزش را توسعه دهند و برنامه های ورزشی بیشتری را برای جوانان فراهم نمایند. پس از بررسی و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدها، اقدام به ارائه راهبردهایی برای توسعه گردشگری در شمال شهر تهران شد. جامعه آماری پژوهش کلیه صاحب نظران در زمینه گردشگری ورزشی در شهر تهران شامل اساتید دانشگاه، کارشناسان تربیت بدنی، کارشناسان گردشگری و مدیران شهری بود و از روش نمونه گیری تخمین شخصی- در این روش محقق با در نظر گرفتن عوامل شخصی نسبت به برآورد حجم نمونه یا تعیین درصد مشخصى از جامعه اقدام مىکند- و با استفاده از تجربه پژوهش های گذشته جهت مشخص نمودن حجم نمونه استفاده گردید که 120 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتیجه پژوهش سنابولورز و همکاران(2011) نشان داد ورزش، بخشی از ارائه گردشگری سلامت است. مقایسه نتایج پژوهش حاضر با پژوهش های گذشته نشان دهنده آن است که گردشگری ورزشی در دنیا یک علم و صنعت در حال توسعه است که توجه به آن در کشور ما در ده اخیر انجام شده و بیشتر به صورت آکادمیک می باشد و هنوز اقدام عملی در جهت توسعه گردشگردی ورزشی در کشور صورت نگرفته است.</p>
<p> پژوهش قیامی راد ، محرم زاده و حسین پور (1391) نشان داد بین دیدگاه مدیران و دست اندرکاران ورزش و مدیران گردشگری در زمینه عوامل سوق دهنده و جلب کننده رابطه معناداری وجود دارد، در حالی که در مورد عوامل بازدارنده رابطه معناداری مشاهده نشد. قیامی راد و محرم زاده(1386) درتحقیقی به بررسی تطبیقی نقش عوامل موثر برتوسعه توریسم ورزشی از دیدگاه مدیران و دست اندرکاران ورزشی کشور ایران و استرالیا پرداختند و به این نتیجه رشمال نازند که یکی از مهمترین دلایل موفقیت کشور استرالیا در جلب گردشگران ورزشی جهت شرکت در رویدادهای ورزشی برگزار شده در این کشور، همکاری دقیق و برنامه ریزی شده سازمان های متولی گردشگری و سازمان های متولی این کشور بوده است. طبق جدول3، براساس نظر کارشناسان استفاده از هوای پاک و سالم شمال شهر تهران(32/0) بالاترین نمره را به خود اختصاص داده و قرار گرفتن تهران به عنوان پایتخت کشور(28/0)، عدم وجود وقت کافی ناشی از مشغله های شغلی شهروندان (9/0) و فقدان تسهیلات ویژه برای افرادی که به صورت خودجوش از طرف مردم برای رونق این نوع گردشگری همکاری می کنند (12/0)، عدم وجود حامیان مالی ورزشی و عدم فعایت های مسئولان مربوط جهت جذب حامیان بخش خصوصی(12/0) و عدم جذب سرمایه های خارجی در زمینه گردشگری ورزشی(12/0) کمترین نمره را از دیدگاه کارشناسان به خود اختصاص داده اند.</p>
<p> اکنون می توانیم از گردشگری به عنوان یک منبع جدید برای ایجاد شغل و کسب درآمد، جذب ارز، تقویت و گسترش زیرساخت اجتماعی استفاده کنیم. با وجود آن که در فصل زمستان مناطق شمالی ایران دارای سرمای زیادی است، ولی با این حال اگر کمی صبور باشید و سرمای هوا را تحمل کنید، می توانید یک سفر عالی را برای خود رقم بزنید. از آنجایی که شمال نازستان که دارای رودخانه آب معدنی می باشد، در پایین جاده و در میان دره قرار دارد، برای ورود به آن، پله هایی از جاده تا بوستان صفا رود ساخته اند. این تالاب در ارتفاع ۴۰۰ متری از سطح دریا در جنوب شرقی بهشهر میان جنگل قرار دارد و بهدلیل ساختوسازهایی که شاهعباس در اطراف آن انجام داد، به نام عباسآباد معروف شده است.بنای میان آب که با مصالح آجر و ساروج در میانه آب واقع شده، در اصل پایهای برای کاخی بوده که اکنون اثری از آن موجود نیست.</p>
<p> مستر و دیگران (2008) در پژوهش خود تأکیدکرده اند که برای توسعه گردشگری ورزشی، هم دولت و هم بخش خصوصی کارآفرین باید وارد عرصه عمل شوند. نتیجه پژوهش های ژان و همکاران (2012) نشان داد سرمایه گذاری در صنعت ورزش چین باید سعی نماید تا نقاط ضعف خود را به قوت تبدیل و فرصت ها را جذب نماید. دولت های ملی و منطقه ای باید زیرساخت های ورزش را توسعه دهند و برنامه های ورزشی بیشتری را برای جوانان فراهم نمایند. پس از بررسی و تحلیل نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدها، اقدام به ارائه راهبردهایی برای توسعه گردشگری در شمال شهر تهران شد. جامعه آماری پژوهش کلیه صاحب نظران در زمینه گردشگری ورزشی در شهر تهران شامل اساتید دانشگاه، کارشناسان تربیت بدنی، کارشناسان گردشگری و مدیران شهری بود و از روش نمونه گیری تخمین شخصی- در این روش محقق با در نظر گرفتن عوامل شخصی نسبت به برآورد حجم نمونه یا تعیین درصد مشخصى از جامعه اقدام مىکند- و با استفاده از تجربه پژوهش های گذشته جهت مشخص نمودن حجم نمونه استفاده گردید که 120 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. نتیجه پژوهش سنابولورز و همکاران(2011) نشان داد ورزش، بخشی از ارائه گردشگری سلامت است. مقایسه نتایج پژوهش حاضر با پژوهش های گذشته نشان دهنده آن است که گردشگری ورزشی در دنیا یک علم و صنعت در حال توسعه است که توجه به آن در کشور ما در ده اخیر انجام شده و بیشتر به صورت آکادمیک می باشد و هنوز اقدام عملی در جهت توسعه گردشگردی ورزشی در کشور صورت نگرفته است.</p>
<p> پژوهش قیامی راد ، محرم زاده و حسین پور (1391) نشان داد بین دیدگاه مدیران و دست اندرکاران ورزش و مدیران گردشگری در زمینه عوامل سوق دهنده و جلب کننده رابطه معناداری وجود دارد، در حالی که در مورد عوامل بازدارنده رابطه معناداری مشاهده نشد. قیامی راد و محرم زاده(1386) درتحقیقی به بررسی تطبیقی نقش عوامل موثر برتوسعه توریسم ورزشی از دیدگاه مدیران و دست اندرکاران ورزشی کشور ایران و استرالیا پرداختند و به این نتیجه رشمال نازند که یکی از مهمترین دلایل موفقیت کشور استرالیا در جلب گردشگران ورزشی جهت شرکت در رویدادهای ورزشی برگزار شده در این کشور، همکاری دقیق و برنامه ریزی شده سازمان های متولی گردشگری و سازمان های متولی این کشور بوده است. طبق جدول3، براساس نظر کارشناسان استفاده از هوای پاک و سالم شمال شهر تهران(32/0) بالاترین نمره را به خود اختصاص داده و قرار گرفتن تهران به عنوان پایتخت کشور(28/0)، عدم وجود وقت کافی ناشی از مشغله های شغلی شهروندان (9/0) و فقدان تسهیلات ویژه برای افرادی که به صورت خودجوش از طرف مردم برای رونق این نوع گردشگری همکاری می کنند (12/0)، عدم وجود حامیان مالی ورزشی و عدم فعایت های مسئولان مربوط جهت جذب حامیان بخش خصوصی(12/0) و عدم جذب سرمایه های خارجی در زمینه گردشگری ورزشی(12/0) کمترین نمره را از دیدگاه کارشناسان به خود اختصاص داده اند.</p>
- چهارشنبه ۱۹ بهمن ۰۱ ۱۶:۵۱ ۱۸ بازديد
- ۰ نظر