<p> با استفاده از تنظیمات مشاهده و اشتراکگذاری (آیکن چرخدنده در گوشه بالا سمت راست هر استوری) قادر به شخصیسازی ویژگیهای مختلف خواهید بود. اگر با چند اکانت تعامل بالا دارید و آن اکانتها به صورت منظم محتوا تولید میکنند، احتمالا همیشه آنها را در صدر استوریهای خود خواهید داشت. به طور خلاصه اینستاگرام بر اساس تعاملات شما علاقمندی شما رو پیش بینی می کنه. در صورتی که شخصی در حوزه شما فعالیت میکنه، میتونید همکاری کنید و مخاطبای اون رو هم جذب کنید. پیجهایی که عمومی Public هستند، بدون اجازه صاحب پیج، قابل فالو کردن هستند. مثلاً اگر اکثر پیجهایی که فالو کردهاید، با موضوع آشپزی باشند، الگوریتم اینستاگرام این مورد را درک میکند که شما به آشپزی و پستهای مرتبط با آن علاقه دارید. این سوال برای اکثر صاحبان پیج بیزینسی و حتی بلاگرها هر روز و هر روز تکرار می شود و پاسخ شان خلاصه به جذب راد چت و فروش و کسب درآمد از اینستاگرام می شود. حال شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که منظور از طراحی لی اوت اینستاگرام چیست؟ </p>
<p> وقتی از کاربران خودتان سوال بپرراد چت که پاسخ به آن سوال واقعاً برایتان مهم باشد. پس مهمه که از مخاطبینتون بخواین که محتوای شما را لایک کنند،کامنت بذارند، محتوای شما را دخیره و با دوستان خود به اشتراک بذارند. پست ها در اکسپلور بر اساس میزان لایک شدن و به اشتراک گذاشتن و به طور کلی تعامل کاربر و میزان رقابت برای هشتگ مرتب می شوند. با انتشار محتوای با ارزش و باکیفیت به صورت منظم در زمان مناسب، انتشار ویدئو یا تصاویر اسلایدی، تعامل بیشتر با سایرین، استفاده از هشتگ و … اگه پستتون محتوای خوب و ارزشمندی داشته باشه و ری اکشن از راد چتتون بگیره، بازخورد هشتگ ها بیشتر میشه و بعد از اون در اکسپلور مخاطباتون نمایش داده میشه. پست اول به راد چتی یه پیج نمایش داده میشه، اگر مخاطبان جدید از خودشون نشون بدن (مثل کامنت های بیشر، سیو کردن یا اشتراک گذاری پست شما توسط کاربران) رتبه پست شما افزایش پیدا میکنه. فود بلاگر از جمله بلاگرهایی هستند که طرفداران بسیاری را به خود جذب میکنند. یکی از راههای شکست دادن الگوریتم جدید اینستاگرام این است که شما زمان بهینه برای پست کردن را بدانید.</p>
<p> در زودتر نشان داده شدن پست به شما موثرتر هستند، این در حالیه که در گذشته پست ها بر اساس زمان انتشارشون به کاربران نمایش داده می شدند. با این کار، این افراد تبدیل به یک گروه جدید می شوند که می توانید برای مثال هنگام انتشار استوری، تعیین کنید که استوریتان فقط به این گروه نمایش داده شود. افراد زیادی در اینستاگرام از این روش استفاده می کنند، مثلا لایوهای مشترک برگزار می کنند. اکسپلور افراد مختلف با هم فرق داره چون الگوریتم اینستاگرام تلاش میکنه این صفحه رو برای هر کاربر تا حد امکان شخصیسازی بکنه. این کار علاوه بر جلب توجه دوباره مخاطبهای قدیمی، مخاطبای جدیدی رو هم اضافه می کنه. در اینجا هم الگوریتم استوری بر دو پایهی تعامل کاربر با پیج و زمان انتشار استوری کار میکند. در واقع دو معیار مهم، یعنی زمان انتشار پست و میزان تعامل شما با آن پیج، نحوه نمایش پستها در فید را تعیین میکنند. برای گذاشتن پست در اینستاگرام می توانید از دو راه اقدام کنید.</p>
<p> از جمله نکات اساسی در الگوریتم اینستاگرام آن است که شما سعی کنید با بررسی و زیر نظر گرفتن کاربران خود متوجه شوید که کاربران شما در چه زمانهای بیشتر در اینستاگرام و در پیج شما حضور دارند و در همان ساعات اقدام به گذاشتن پستهای خود کنید؛ زیرا با توجه به همین نکته به اصطلاح جزئی میتوانید سبب افزایش بازدید از پیج خود را فراهم کنید و همچنین باید توجه داشته باشید که رفتار مخاطبان هر برند مشابه هم نیست مثلاً بعضی از کاربران بعد از ظهر خود را صرف تماشا و وقت گذرانی در اینستاگرام قرار میدهند و برخی دیگر شبها. اگه به شما یک شبکه تلویزیونی شخصی بدهند که 24 ساعته در اختیارت باشه تا بتونی محصولات و خدمات کسب و کارت رو توش تبلیغ کنی، چی می گی؟ هدف اکسپلور اینه که محتواهای دلخواه کاربر رو بهش پیشنهاد بده. مهم نیست که حتماً محتواهای جدید و متفاوتی منتشر کنید، مهم اینه که خلاق باشید و محتواهایی که کاربر دوست داره رو در قالبهای مختلف به او نشان بدید و او را به مشارکت و تعامل وا دارید. البته شما میتوانید از دعوت به اقدام (CTA) در خیلی از محتواهای دیگر خود استفاده کنید.</p>
- پنجشنبه ۲۰ بهمن ۰۱ ۱۸:۲۳ ۸ بازديد
- ۰ نظر